Jeanne-Louise Moys

Dr. Jeanne-Louise Moys ist außerordentliche Professorin in der Abteilung für Typografie und grafische Kommunikation der Universität Reading und Lehrbeauftragte der Universität. Aufbauend auf ihrer weitreichenden Erfahrung in der Design- und Kommunikationsbranche beschäftigt sie sich mit nutzerzentrierter Designforschung in einer Reihe von alltäglichen Kommunikationskontexten und -genres. Ihr besonderes Interesse gilt integrativem Design, Informationsdesign, der Rolle der Typografie bei der Identifizierung von Genres und der Frage, wie sich Design und Identität überschneiden. Sie beschäftigt sich auch mit pädagogischer Forschung. Sie ist Senior Fellow der Akademie für Hochschulbildung.

Publikationen

Moys, J-L. (2019). 'Repositioning aesthetics to improve synergies between research and practice – A typographic perspective'. In M. Dyson, K. Mastoridis & N. Sioki (eds.), Design for Visual Communication: Challenges and Priorities, Cambridge Scholars, pp.36-50.

Moys, J-L., Loveland, P. & Dyson, M. (2018). 'eInk versus paper: Exploring the effects of medium and typographic quality on recall and reading speed'. Visible Language 52 (3): 73–93.

Moys, J-L., Martínez-Freile, C., McCrindle, R., Robson, H., Meteyard, L. Kendrick, L. & Wairagkar, M. (2018). 'Exploring illustration styles for cueing therapy and assistive technologies for people with aphasia'. Visible Language 52 (3): 95–111.

     

Moys, J-L. (2018). 'Promoting diversity through developing a sense of community'. International Journal for Students as Partners 2 (2): 135–143.

Moys, J-L., Collier, J. & Joyce, D. (2018). 'By design: Engaging Graphic Communication students in curriculum'. Video submission to Journal of educational innovation, partnership and change 4 (1): https://journals.gre.ac.uk/index.php/studentchangeagents/article/view/752.

 

Moys, J-L. (2017). 'Visual rhetoric in information design: Designing for credibility and engagement'. In A. Black, P. Luna, O. Lund & S. Walker (eds.), Information Design: Research and Practice, Farnham: Gower, pp.204–220.

Lee, R. & Moys, J-L. (2016). 'Exploring the relationship between language and design: A study of Hong Kong newspapers'. Visible Language 50 (2): 127–149.

Loveland, P., Moys, J-L., Tollett, T. & Towriss, M. (2016). 'Typo-resource: Developing T&L support materials through collaboration'. Journal of Educational Innovation, Partnership and Change 2 (1): https://journals.gre.ac.uk/index.php/studentchangeagents/issue/view/42.

Moys, J-L. (2014). 'Typographic layout and first impressions – Testing how changes in text layout influence readers' judgments of documents'. Visible Language 48 (1): 40–67.

Moys, J-L. (2014). 'Investigating readers' impressions of typographic differentiation using repertory grids'. Visible Language 47 (3): 96–123.